Bilderna från Tallinn

Vi åkte en kryssning till Tallinn för att laga bilen, det är mycket billigare där och vi skulle ändå till Stockholm, så vi passade även på att köpa godis, äta på restaurang och gå till frisören (jag och Oliver). Jag klippte och färgade för runt 450 kr, (kostade 1 520:- för mig i Sverige), så det var sjukt bra pris men jag blev inte så nöjd med färgen, det skulle bli lixom mörkt askblont typ men det blev ljust brunblont istället eller det vart ljusbrunt på vissa ställen och grått på vissa ställen (det är det gråa färgen jag vill ha i hela håret men köpte till ett silverschampo som jag inte har använt än).
Iaf, vi var  bara där i kanske 6 timmar, men jag fotade i alla fall lite:
ett intressant hus..
fotade från bilfönstret som ni kanske ser xD
sånahär hus kunde man se mitt i Tallinn
efter några timmar på ett köpcenter åkte vi till gamla stan och letade efter restaurang
finns galet fina hus där
hittade en jätteskum restaurang som serverade medeltidsmat och bara hade stearinljus..
smakade gammaldags root beer, en intressant upplevelse :)
Sen åkte vi hem samma kväll. delade en hytt med mamma, låg och kollade på tv, det var faktiskt jättemysigt! Både på vägen dit och tillbaka stannade båten på Åland runt 3 på natten och när den skulle vända till rätt kurs igen lät det verkligen hur högt som helst.
Men jag trivs jättebra på båtar, förutom att jag fick lite huvudvärk av gungandet efter ett tag. Men det var kanske för att det var extra stormigt, det är en massa färjeresor i det området som har blivit inställda nu på grund av att havet är så stormigt. Åkte bil hem från Sthlm, åt på IKEA (niiice!) två ggr och hörde på radio att en färja i Norge eller nåt var fast på havet för att det var för stormigt för att det skulle kunna gå i land.. Hehe :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0