seven years of pain...

mamma skjutsade mig till sjukhuset precis lagom i tid. vi tog de läskiga hissarna till odontolog avdelningen, anmälde mig också gick jag till toan och borstade tänderna. sen blev jag inkallad, tandläkaren grävde lite i min mun och förvånades av mitt djupa bett. så berättade han att jag skulle ha tandställning i totalt ca 7 år, två år med rels både uppe och nere, sen fem år med gummiband/ståltråd(?) och nattandställning. det är alltså min framtid.
oja får inte glömma att jag ska dra ut fyra tänder, de är förstora för min mun.
då, när jag fått veta att jag skulle ha tandställning i 7 år visade han förstås bilder av hur det kunde se ut efteråt om man inte hade rengjort tänderna noga, och sa att man inte fick äta godis, läsk och liknande.
det var nästan så att jag fick självmordstankar. 2 år utan sötsaker? hur blir det med mitt sockerberoende! :o

sen höll de på och ta en väldig massa foton på mig och mina tänder, på min profil och allt möjligt. mitt utseende kommer ju förändras lite, eftersom jag har överbett sitter liksom hela underkäken konstigt och jag tror att den ska fram och ner på nåt sätt, så jag kommer ju få lite annorlunda ansiktsform liksom.

i augusti ska jag tillbaka för röntgen, och kort efter det kommer processen inledas. de närmaste åren kommer jag behöva sticka till tandläkaren varje månad. så trevligt liv jag har. men när jag är i 22 års åldern kommer allt va klart :) suuuuuuck.... x(

en sak ska ni ha klart för er x) fram till augusti tänker jag knarka sönder mig med socker (passa på..) och sen när jag får tandregleringen så blir det sockeravgiftning och sen ska jag testa och se vad ett liv med hälsa innebär. utan att äta kakor varje dag (jag gör faktiskt det). blir faktiskt spännande..

nu har jag bakat äckliga bajsmuffins för att tröstäta mig. men jag mår redan illa efter smeten. som vanligt. blääää.

såhär fin kommer jag bli. blä


Kommentarer
Postat av: julial

sv: okej, tack för att du svarade :) och tack, din blogg är också fin.

2010-06-22 @ 21:17:24
URL: http://nellyjuliamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0