Hur kan man driva med självmordsbenägna??

Igår morse skrev en kille på flashback forum att han tänkte ta livet av sig genom hägning och hade satt på webcam så att folk skulle se det, typ ingen tog honom på allvar, alla ba fåna sig om det och sen när de faktiskt fick se videon när han hängde sig och polisen kom efter ett tag (då han hade dött) så fick de asdåligt samvete.
Jag fattar inte hur man kan driva med en person som är självmordsbenägen på riktigt, det är så sjukt att sånt här händer. Samma sak hände i Japan för flera år sen (och har antagligen hänt en massa gånger) men då var det i alla fall någon vettig person som lyckades ta reda på vem tjejen i fråga var och letade upp hennes hotell, så hon lyckades bli räddad.
Nu är det dessutom vissa som snackar skit i tråden om att "jättemånga tar livet av sig varje år, varför bry sig om honom?" och liknande, jag vet inte vem det var eller varför han tog livet av sig men jag säger bara rest in peace.
Vissa uppmuntrade honom att hänga sig, en av dem tipsade honom om att använda en nätverkskabel, vilket han också gjorde.
Man kan inte utgå från att sånt är ett skämt, särskilt inte när folk tom tar avsked på facebook.
Tänkte bara säga det. Man borde bry sig om folk som mår dåligt, jag tror inte nån skriver sånt på nätet utan anledning, och jag fattar inte varför folk aldrig tar deprimerade personer på allvar?? Bara för att ni inte har varit där själva och inte förstår hur det är, folk är helt sjuka i huvet ibland.
Tråden

Kommentarer
Postat av: maridja

sv: haha joo det var ett tag sen. minns hur länge? ;)

2010-10-12 @ 21:33:39
URL: http://maridjas.blogg.se/
Postat av: Lo

Maja hade faktiskt en föreläsning om just den händelsen på samhällskunskapen idag, det blev en väldigt lång och allvarlig disskussion, och alla blev en aning pissed på Minna D...

2010-10-14 @ 17:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0