Läskiga insikter inifrån :s

Asså det här är konstigt. Ibland har jag som en typ röst i huvet som upprepar ett ord hela tiden i flera dagar, alltid ett ord som jag inte har nån aning om vad det betyder eller inte kommer ihåg att jag hört talas om, tillslut blir jag typ galen och måste kolla vad ordet betyder, och då är det alltid namnet på en sjukdom eller medicin, tex parkinsons.
Nu i några dagar har jag haft ordet "dysmorfofobi" på hjärnan, ett ord jag knappast känner igen och när jag slog upp det så visade det sig vara en sjukdom som gör att man har extrem ångest över sitt utseende och är sjukt utseendefixerad.
"Ofta hakar den drabbade upp sig på vissa kroppsdelar, till exempel näsan, och vissa undviker att visa sig i vinklar som gör att denne tycker sig se motbjudande ut i, vilket kan leda till ett för utomstående mycket underligt kroppsspråk och beteende."
Sjukt läskigt för jag har haft precis det och har lite fortfarande men jag visste inte att det faktiskt var en existerande sjukdom :o
Asså det finns typ inget som lär mig mer än rösten i mitt huvud, jag lovar!!

Kommentarer
Postat av: Lo

Najs, dina synskehtsskills gick nu upp till 250% över Minnas i min personliga databank...

2010-10-15 @ 16:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0